måndag 18 juli 2016

Badrummet del 4 - toa och dusch

En sak vi ville ha var en vägghängd toa. Pga städning.
Vår gamla toa var en äcklig historia där dammet letade sig in i de trånga utrymmena så att jag fick stå och skrubba som en tok och även om det berodde på olika faktorer så var jag less på det.
Det var samma anledning som jag inte ville ha ben på högskåpen, det skulle vara enkelt att dammsuga under skåp och toa och skulle gå snabbt att torka av.





Här fick jag dessutom en fantastisk möjlighet att ställa prylar!
För en samlare som mig, som gillar att omge mig av saker är det viktigt att ha plats för helt onödiga saker som mest är roliga att titta på.

Dock kanske inte så här mycket saker... Jag har inte klurat ut hur jag faktiskt vill ha det än men det kommer.


Duschen får vi en del kommentarer för.
Den är... stor. Och den är helt fantastisk!
I gamla badrummet hade vi ett badkar och iom renoveringen funderade vi på duschen. Jag var sugen på en ångdusch, men dels var priset för häftigt men dels så är de inte så fina att titta på... esteten i mig kunde inte komma över att det inte skulle passa in med min vision.

Så vi bestämde oss för en glasdörr, men väggen till toan byggde vi för att vi ska kunna få vara lite ifred.
Med småbarn är man sällan själv i ett badrum.

I den här duschen kan två tjocka vuxna duscha tillsammans eller förälder med 1-2 barn. Vi skulle nog rymmas alla fyra därinne om vi ville.


Vi hade tänkt sätta frostad film på fönstret men det är så trevligt att ha utsikt så vi skippade det och kommer istället sätta upp en gardin som man kan dra för när man inte vill synas utifrån.


Nästan färdigt då.. lister, latexfog och lite smått och gott återstår. 97% färdigt!
och ja, belysning i fönsterna! Perfekt för mörkrädda barn som behöver kissa på nätterna.


 Vad gäller takbelysningen fick jag kompromissa igen. Men är mycket nöjd!


Badrummet del 1
Badrummet del 2
Badrummet del 3 - handfatsavdelningen
Badrummet del 5 - tvättstugan
Badrummet i bilder



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar