måndag 18 juli 2016

Badrummet del 5 - tvättstugan

Tvättstugan är det första man går in till när man går in i badrummet så det var viktigt att det inte bara var en praktisk plats utan även en dekorativ sådan. Förvaring var A och O så vi smällde upp fyra skåp från ikea som sväljer det mesta.



Nu började jag sakna färg och liv. Jag ville blanda in färg i inredningen men lyckades gång på gång köpa gråa inredningsdetaljer. Så vi bestämde oss för att ta en iögonfallande tapet från Marimekko och den gjorde ALLT. 


Bänkskivan från Ikea efterliknar en mörkare betong än den vi har på golvet och tillsammans skapar den en dramatisk tyngd i tvättstugan.


Jag trivs så bra här att jag brukar använda bänken som arbetsplats...


Det var en rundtur av nya badrummet, idag ska jag ta nya bilder och visa detaljer och överblicksbilder!

Badrummet del 2
Badrummet del 3 - handfatsavdelningen
Badrummet del 4 - toa och dusch
Badrummet i bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar