måndag 18 juli 2016

DIY - gör om med färg och tapet

När man renoverar är det inte ovanligt att det blir en lavineffekt tydligen och det stämde för oss också.
Jag hade tänkt att i framtiden låta bygga en våningssäng åt barnen. Och sen fick vi en massa färg  av makens bror som var fel nyans för dem. Och så helt plötsligt hade jag målat om barnens rum.
Och så behövde vi förvaring till deras kläder och jag hittade en garderob som skänktes bort. En i trä från ikea, något som funkar ett tag tänkte jag. Skulle bli fin med färg.
Jag målade den i samma färg som jag målat väggarna med och marimekkotapeten vi fick över från badrumsrenoveringen förvandlade en trist gammal garderob till rummets smycke.


Sen fick jag också ett gäng gamla målningar från min syster, ingenting exklusivt någonstans så jag målade glatt över dem i samma gråa nyans och satte upp tillsammans med ett rådjurshuvud i plast - även det målat i grått.
Innehållet har jag inte kommit på än men tänker att det skulle funka jättebra att ha barnens teckningar där, kanske limma fast en klädnypa och kunna byta titt som tätt?
Katten fipplade jag ihop i photoshop och skrev ut som test.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar