lördag 23 juli 2016

Pinterestfavoriter v 29!

Kök och uteplats är vad jag pinnar just nu, jag drömmer mig bort till min altan som inte finns och planerar kök och letar budgetlösningar hej vilt.

Jag tänker att man borde kunna göra en egen bänkskiva istället för att köpa en på ikea... Det kan gå, det är en tanke som lockar mig iaf... och det här var ju oerhört vackert!
De verkar ha använt samma trä till de öppna hyllplanen också - mycket fint ihop med avskalat vitt.

 : ,

Jag vill ha öppna hyllplan istället för överskåp i det framtida köket, en plats där mina prylar får vara en del av inredningen och det fula göms bort i lådförvaring.

Love these shelves. Some corners in kitchens are useless, this makes them useful again!:

Jag inbillar mig att det blir roligare att laga mat om man ser fina råvaror? Det blir iaf bra mycket trevligare att laga mat om sakerna är lätta att få tag i, men jag kan inte lova att jag skulle vara så pass diciplinerad att jag fyller på de fina burkarna med nytt socker, mjöl osv...

house of smiths pantry. Like the wallpaper/contact paper on the back wall.                                                                                                                                                      More:

Och så ut på altanen... Det grå nötta träet med räcket som kan fungera som avlastningsyta eller sittplats. Pergolan med.. vindruvor? Jag kan riktigt känna hur varmt och gött det är här.

A overhead pergola adds extra greenery to this simple patio. See more inspiring outdoor spaces: http://www.bhg.com/home-improvement/porch/outdoor-rooms/small-outdoor-living-spaces/?socsrc=bhgpin050913pergolapatio=15:

Trä är vackert när det är gammalt tycker jag och det här miljön gör mig lugn och stillsam. Kanske inte det mest praktiska bordet men vackert är det. Och omgiven av grönska... Jag ser mig själv sitta här med en dator och arbetar.


Tuin:

Men det är nog något sånt här det kommer bli på altanen. Praktiskt, barnvänligt, avslappnat.

Why Your Summer Style DEMANDS An Outdoor Rug Repin By @residencestyle:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar