tisdag 19 juli 2016

Sjuksommar

Jag (om)startade den här bloggen väldigt nyligen och har varit väldigt aktiv på kort tid.
Jag lider av en neurologisk sjukdom som heter Hortons huvudvärk och vanligtvis har jag skov på vår och höst, det håller i sig allt från ett par veckor till flera flera månader.
Den här perioden har hållt i sig i snart fyra månader och jag påbörjade en kortisonkur som är snabbverkande i smärtlindring, tyvärr drabbades jag av vidriga biverkningar som gjorde mig väldigt deprimerad med mani och ångest.
Och så ledde det till slut att jag blev utbränd också.

Just nu är jag väldigt psykiskt sjuk och bloggandet har blivit min avslappningspunkt, något att rikta min mani mot på ett ganska avslappnat sätt, dvs utan att ta ut mig fysiskt också.
Jag har under de senaste veckor aktivt sökt efter något som ger mig glädje och positiv energi och bloggandet ger mig det, att fokusera på det visuella gör mig lugn.
Att skriva gör att tankarna får struktur och inte bara hoppar runt. Jag får ett fokus.

Jag kommer inte skriva mycket om min sjukdom här men kände att jag lika gärna kan förklara varför jag är lätt hysterisk i min aktivitet på bloggen för närvarande.

Ett annat glädjeämne i livet nu är kattungarna som flyttade hit för en vecka sen, jag kallar dem lite skämtsamt för mina rehabkattungar, men på intet sätt vill jag att någon ska få intrycket av att de är slit och släng för jag värnar väldigt mycket om katters status.
De har ett hem hos oss för alltid och är mycket älskade och känns som en naturlig del av familjen.


Dis överst och under är Isma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar