måndag 18 juli 2016

Trädgårdsdrömmar

Jag och familjen bor i ett hus ute på landet, jag har bott här i tio år nu och har under årens lopp arbetat med husets inredning, ett trädgårdsintresse har växt sig fram och mina rabatter är något ovårdade men älskade.
Att bo i hus är ett konstant projekt, varje sommar finns det borden och måsten att ta itu med och den här sommaren står fasadmålning högst på listan.

Men varje sommar önskar jag att vi kunde bygga en veranda istället.
Drömmarna uppfyller skallen och inspirationen läggs i min mapp på pinterest märkt 'garden dreams'.



Jag ser framför mig tre avdelningar: den inglasade verandan där vi njuta av sen vår och tidig höst, mer ett extra rum än en uteplats.

Brightly painted ceiling:

North African influence, warm colours against the white background, copper... Lovely.:

Därefter det öppna däcket, med plats för mycket sittplatser och matberedningsplats - eller för barnen att cykla runt på.

dream house | the deck | almost makes perfect:
Avslutningsvis en ny avdelning med en pergola, där ska jag hänga min hängmatta och skapa en oas av lugn.

Outdoor patio inspiration. Labor Junction / Home Improvement / House Projects / Patio / Hanging Chair / House Remodels / www.laborjunction.com:

This deck makeover includes so many great outdoor decorating ideas, from a hang bench to modern cable railing. It's hard to choose our favorite. Great design work by Sarah Dorsey of Sarah M. Dorsey Design. See her deck makeover on The Home Depot Blog. || @smdorsey:

När jag pinnar försöker jag vara medveten om vad det är jag gillar och på så sätt få ett hum om vad jag söker - nyckelord att lägga värde på för just mig.
Hur kommer vi använda en uteplats och vilka förutsättningar har vi?

Mina ord för verandan är: Avslappnat, familjevänligt, mysigt.

I år blir det ingen veranda, men kanske hinner vi förbereda? Baksidan ska grötas upp för att bli av med slyn och marken ska jämnas till.
Kanske kanske sitter jag på min veranda inom fem år? Jag hoppas det men fram till dess växer sig min inspirationsmapp större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar