fredag 5 augusti 2016

Jag vann tävlingen på Trademax!

Den här veckan har jag överraskats med flera underbara saker, varav en är en vinst hos Trademax som gav mig ett presentkort hos dem för 10 000 kr!
Det var några nerviga dagar när jag insåg att jag ledde och sen när det blev fastslaget visste jag inte var jag skulle lägga mitt fokus.
Vi har några problemområden i huset:
Köket, men det kräver en stor renovering någon gång i framtiden. Matplatsen funderade vi på. Nytt bord och nya stolar? Ja kanske... Men sen hittade vi på ett par stolar som vi ska ha och bord är jag sugen på att göra själv så nej.
Det lilla rummet som är nästa projekt kanske? Där hade vi tänks oss sittplatser och förvaring, samt tv. Sen bestämde vi att vi skulle flytta ett skrivbord och en skänk som vi redan har dit in och göra det till kontor istället och då hade vi plötsligt ingen plats kvar där. Jahaa...
Övervåningen?
Visst, där behöver vi tänka lösningar för framtiden, men vi vet inte NÄR det blir färdigt och vi kanske ändrat inriktning när vi väl kan flytta upp.
Det blev slutligen vardagsrummet vi bestämde oss för. Trots att vi kommit fram till att vi inte köper en ny soffa medan barnen är små. Sen kastade jag en blick på vår Ektorp från Ikea och insåg hur ledsen den såg ut. Först kikade jag på en howard och inom mig suktade jag efter en läcker matta till..
När jag berättade för min man att den kostade 4000 kr började han skratta... och jag mindes i bakhuvudet skicket på våra två senaste vardagsrumsmattor som råkat offer för barnens behandling. Nej, snyggmattan lades åt sidan. Jag grät lite inombords och letade efter lite mer barnvänliga alternativ.
Jag tänkte lite till angående soffan. Vi är fyra i familjen och efter mått insåg jag att vi kunde få in en större soffan är vår tresitsiga. Och divanen gick inte ut så långt att den skulle blockera den framtida altandörren. Och vi ryms nog lite bättre i denna Memphis!



Fotpallen och nackstöden ingår inte.


En matta vill jag ändå ha trots barnens behandling och den här kostade inte 4000 kr. Jag gillar grafiska mönster och tror den här  garnmattan funkar med mina älskade gardiner. 
Avslutningsvis blev det lite soffkuddar!





Nu får vi vänta ett tag på att soffan ska anlända och sen blir det före och efter-bilder!
Under tiden hoppas jag antingen hitta ett nytt vardagsrumsbord på loppis eller lyckas snickra ihop ett själv. Eller om jag uppdaterar vårt nuvarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar