lördag 6 augusti 2016

Pinterest v 31 - skönhet och mode

Som jag tidigare nämnt har jag varit sjuk hela sommaren pga min neurologiska sjukdom. Vårepisoden tog liksom aldrig slut och nu har höstepisoden tagit över.
De senaste dagarna har jag inte gjort många knop pga det så jag har inte orkat fixa med huset alls, vilket är frustrerande. Jag är på något vis tacksam för manin min medicinering orsakade för då fick jag väldigt mycket gjort istället.
Så ja, de senaste veckorna har det mest blivit drömmar och inspiration sittande vid en dator istället.

Den här veckan har jag mest inriktat mig på mode och skönhet, igår klippte jag lugg igen efter att ha försökt spara ut mitt hår ett tag. Jag insåg att jag drogs mot lugg och svart hår, något jag haft i många många år och längtat tillbaka till.

1e0eb22d86401777999008a4ebfd3c29.jpg (401×604):


Dornish culture has Andal origins, but is mostly influenced by the mass immigration of the Rhoynish people who settled in Dorne during the Rhoynar Invasion. Their influence can be observed in many Dornish customs, like equal rights of women in inheritance law, the status of mistresses/paramours, and their general sexual licentiousness compared to the rest of the Seven Kingdoms.:
Om bara min lugg kunde bete sig så här...

Jag drar plus size och har en mapp som inriktar sig mot mode i större storlekar jag inspireras av, jag har börjat kika mer på hösten.

Army Green Long doublebreasted wool coat / hooded by dreamyil:
En jacka/tröja jag tror passar de flesta storlekar - snyggt!

Plus Size Designer- Jibri Spring 2016 Collection on TheCurvyFashionista.com:
Jag vet inte om jag skulle känna mig bekväm i mönstret men modellen gjorde mig pepp och själva klänningens utförande tror jag skulle funka utan problem på mig!

"Plus size- silver lining" by eden-anarchy on Polyvore featuring Melissa McCarthy Seven7, Avenue, H&M, BaubleBar, Topshop, Betsey Johnson, NARS Cosmetics and plus size clothing:
Jag älskar lager på lager, jag skulle styla det annorlunda men gillar verkligen kläderna ihop här.

Sen har jag snöat in på 1920-talet, men som tjock och kurvig är det inte ett mode jag trivs i direkt men jag plockar det jag gillar här och där.

Cut Velvet Evening Coat, 1920s, Augusta Auctions, April 9, 2014 - NYC, Lot 190:

Clean Lines cloche. #millinery #judithm #hats:
Nästa hattmode? 
Kanske en hatt jag faktiskt passar i till skillnad från de med stora brätten som jag avgudar men ser jäkligt fånig ut i.

fancy dress helmet, circa 1925:

• Event | Murek Hamburg • - Lu zieht an. ♥ ®:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar